وبلاگ

معرفی معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی

پردرآمدترین استریمرهای ایرانی

اگر در چند سال‌ گذشته تایمی را در سایر شبکه‌های اجتماعی یا حتی مرورگر وب سپری کرده باشید، مطمئنا چندین دفعه با کلمات استریمر «streamer» یا استریم «Stream» مواجه شده‌اید. با وجود اینکه استریم واژه‌ای است که جهت توصیف تماشای درخواستی ویدیوها در پلتفرم‌هایی مانند Netflix و یوتیوب به کار می‌رود.

لازم به ذکر است که این تنها کاربرد این واژه نیست.

در حقیقت، استریمرهایی در سرتاسر دنیا هستند که اکثر تایم خود را درواقع با یک جامعه رو به رشد و پر از اشخاص پرشور، صرف پول و همچنین تفریح می‌کنند. با در نظر گرفتن افزایش استریم و همینطور پیوستن استریمرهای فوق‌العاده بیشتری از تمام اقشار به این حرفه، تعداد زیادی از افراد ایرانی نیز به این کار روی آورده‌اند. حتما برای شما هم جالب است تا معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی را بشناسید.هم اکنون استریمرها از جمله پولدارترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. در ادامه به معرفی معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید استریم کردن را امتحان کنید و با این حرفه و سایر کاربران فعالش آشنایی پیدا کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

  • استریمر و استریم چیست؟
  • چگونه استریم هایی با کیفیت برای تماشا پیدا کنیم؟
  • درآمد استریمرها چقدر است؟
  •  معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی

استریمر و استریم چیست؟

استریمر و استریم در دنیای ارتباطات و فناوری به دو مفهوم مختلف اشاره می‌کنند. در زیر به تشریح هر دو مفهوم می‌پردازیم:

  • استریمر (Streamer): استریمر به افرادی گفته می‌شود که محتوای ویدئویی یا صوتی خود را به صورت زنده (لایو) از طریق اینترنت برای مخاطبان خود پخش می‌کنند. این افراد معمولاً در زمینه‌های مختلف مانند بازی‌های ویدئویی، آموزش‌های آنلاین، موسیقی و مسائل دیگر، فعالیت می‌کنند. استریمرها اغلب با تعامل مستقیم با تماشاگران خود، بازخوردهای زنده دریافت می‌کنند.
  • استریم (Stream): استریم به معنای انتقال داده‌ها (صوت، تصویر، ویدئو و غیره) از یک منبع به یک دستگاه در زمان واقعی و بدون نیاز به دانلود کامل فایل، است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند محتوا را به صورت آنلاین تماشا کنند، بدون اینکه نیاز به دانلود و ذخیره‌سازی قبلی داشته باشند. این روش معمولاً برای پخش ویدیوها، موسیقی، پادکست‌ها و محتواهای دیگر از طریق اینترنت بکار می‌رود.

به طور خلاصه، استریمر‌ها افرادی هستند که محتوای خود را به صورت زنده و از طریق اینترنت پخش می‌کنند، در حالی که استریم به انتقال داده‌ها در زمان واقعی و بدون نیاز به دانلود کامل فایل اشاره دارد.

استریمر و استریم چیست

استریمر و استریم چیست

چگونه استریم های با کیفیت برای تماشا پیدا کنیم؟

همچون هر شغل یا فعالیت دیگری، شخصی در این زمینه موفق نخواهد شد مگر در صورتی که زمان، تلاش و هزینه بالایی برای آن صرف کند. منظور این که است که اشخاص استریمر خوب خیلی زیادی وجود دارند، ولی تمام آن‌ها شگفت‌انگیز و فوق‌العاده نیستند.

اگر در حاصل حاضر به دنبال محلی برای تماشای یک استریم با کیفیت و جذاب هستید، می‌توانید به یکی از برنامه‌های مختلف همچون توییتر، یوتیوب و Mixer مراجعه کنید. قابل توجه است که این سه سایت استریم‌های گوناگون و بی شماری دارند که درواقع به بازی‌های ویدیویی جذاب اختصاص داده شده‌اند.

مسئله جالب در رابطه با آن برنامه‌ها این است که تمام آنها محبوب ترین و پرطرفدارترین استریم‌هایی را که در حال حاضر به صورت لایو پخش می‌شوند، ارائه می‌دهند. شما قادر هستید به هر یک از این برنامه‌ها مراجعه کرده و تنها با یک سرچ ساده streamer مورد علاقه ایرانی یا حتی خارجی خود را پیدا کنید.

اما درصورتی که علاقه خاصی به حوزه‌ی بازی‌های کارتی و RPG، یا حتی تیراندازی و دیگر أنواع مختلف بازی‌ها دارید، یافتن یک استریمر برای شما مطمئنا ساده‌تر خواهد بود. در این مرحله، فقط کافی است نوار جستجو را باز کرده وسپس بازی مورد علاقه خود همچون Hearthstone XIV، Fortnite یا دیگر باز‌ی‌ها را تایپ کنید. اینگونه می‌توانید استریمرهایی که در سایر این بازی‌ها شناخته شده هستند را پیدا کنید.

درآمد استریمرها چقدر است؟

از جمله رایج‌ترین سوالاتی که در زمینه استریم خیلی زیاد پرسیده می‌شود درواقع این است که آیا اشخاص استریمر می‌توانند با استریم کردن امرار معاش کنند؟ جواب مثبت است، اما توجه داشته باشید که درآمد حاصل از این فعالیت به عوامل گوناگونی بستگی دارد. پیش از هر چیز، جهت رسیدن به درآمد مورد نظر، نیاز به اشتیاق و همینطور فداکاری خواهید داشت!

درواقع مقدار پولی که هر شخص به صورت ماهانه به دست می‌آورد کاملا متغیر است. امکان دارد با استریمرهای دیوانه موفق همچون تایلر «نینجا» مواجه شوید که میلیون‌ها دلار به صورت سالانه دریافت می‌کنند، در حالی که یکسری از اشخاص موفق به کسب یک میلیون دلار هم نخواهند شد.

درآمد استریمرها چقدر است

درآمد استریمرها چقدر است

تعداد زیادی از استریمرهای ایرانی نیز وجود دارند که موفق شده‌اند با سعی و تلاش بسیار خود درآمد هنگفتی را به دست آورده و به عنوان پر درامد‌ترین استریمرهای ایرانی شناخته شوند.

تبلیغات از جمله تاثیر گذارترین روش‌هایی است که استریمرها می‌توانند به وسیله آن درآمد خوبی کسب کنند. کمک‌های مالی و همینطور دونیت روش دیگر کسب درآمد توسط اشخاص استریمر ایرانی است. چهارمین و همینطور آخرین روش کسب درآمد می‌تواند از طریق اسپانسرهای برند‌های مختلف باشد.

معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی

این حرفه جدید و محبوب در کشور ایران هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد. جالب است بدانید که ثروتمندترین پخش‌کننده‌های توییچ دنیا به حوزه بازی تعلق دارند و بازی‌های گوناگون و بسیاری را در این برنامه پخش می‌کنند. در ادامه با معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی آشنا می‌شوید.

با این وجود که امکان دارد این اشخاص در حرفه خود جزو برترین‌ها محسوب نشوند، با این حال دارای مخاطبان زیادی در توییچ هستند.

فرهاد ایکس ری

یکی از معروف ترین استریمرهای محبوب ایرانی شخص فرهاد ایکس ری است. این فرد رقابت تنگاتنگی با سام صابری داشته و اکثر اوقات با او به صورت تیمی بازی می‌کند. جالب است بدانید که فرهاد مهارت خیلی خوبی در وارزون داشته و درواقع همین امر موجب شده که اشخاص زیادی بگویند که این شخص تقلب می‌کند.

قابل توجه است که این مسئله توسط خودش و همینطور طرفدارانش رد می‌شود. سایر استریم‌های فرهاد ایکس ری درواقع بالای ۱۸ سال است، به همین خاطر توصیه می‌شود با در نظر گرفتن این مسئله او را دنبال کنید.

سام صابری (SamSaberi)

سام صابری نیز یکی دیگر از معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی بوده که طرفداران خیلی زیادی دارد. این استریمر معمولا در وارزون بازی می‌کند، با این حال گاهی اوقات بازی‌های داستانی همچون AAA یا حتی fifa را نیز استریم می‌کند.

قابل توجه است که سام صابری مهارت خیلی خوبی در بازی معروف گان پلی داشته و معمولا به دلیل تیراندازی‌های دقیقش شناخته می‌شود. این شخص در یوتیوب و همینطور توییچ فعالیت می‌کند و لازم به ذکر است که استریم‌های او برای اشخاص بالای ۱۸ سال مناسب هستند، از این رو حتما پیش از دنبال کردن این استریمر معروف این مسئله را در نظر بگیرید.

سام صابری

سام صابری

امیر فانتوم (AmirPhanThom)

امیرحسین محبوبی که به لقب امیر فانتوم شناخته می‌شود را میتوان به عنوان نخستین استریمر رسمی استریمینگ در کشورمان ایران معرفی کرد. جالب است بدانید که بازی مورد علاقه این شخص DOTA 2 بوده که جایزه های بین المللی خیلی زیادی نیز در آن دریافت کرده است. قابل توجه است که امیر فانتوم را نمی‌توان فقط یک گیمر حرفه‌ای و معروف به حساب آورد؛ زیرا که او در کانال خود نقدهای فوق‌العاده تخصصی در زمینه بازی ‌های گوناگون برنامه‌های گیمینگ متعدد ارائه کرده و طرفداران خیلی زیادی را جذب کرده است.

این شخص سابقه‌ی درخشانی در حوزه بازی‌های ویدیویی و همچنین استریمینگ دارد و جزو معدود استریمرهای ایرانی محسوب می‌شود که با برندهای گوناگون همکاری داشته و موفق به جذب اسپانسر شده است.

امیر فانتوم

امیر فانتوم

آرویکس (Arvx)

آرویکس یکی دیگر از استریمرهای ایرانی بوده که در زمینه فورتنایت فعالیت می‌کند. این شخص در استریم‌های فورتنایت موفق به کسب مقام اول شده است. آرویکس بیشتر تایم خود را در فورتنایت می‌گذراند اما بازی‌های دیگر را هم گاهی اوقات استریم می‌کند. او مهارت خیلی خوبی در نشانه گیری داشته و قادر است حریف را با سرعت بالایی از پای درآورد. این استریمر معروف در یوتیوب و همینطور توییچ فعالیت دارد.

آرویکس

آرویکس

میا پلیز (MiaPlays)

برخی دیگر از استریمرهای پر درآمد ایرانی که در برنامه یوتیوب فارسی فعالیت می‌کنند، اشخاص کوروش و میا هستند. این دو فرد از یک سال پیش در برنامه توییچ نیز شروع به فعالیت کرده‌اند. قابل توجه است که میا و کوروش اغلب در حوزه فورتنایت استریم می‌کنند، با اینکه به پای آرویکس نمی‌رسند ولی همچنان طرفداران وعلاقه‌مندان خاص خود را دارند. در حقیقت این دو شخص در کنار بازی، فوق‌العاده فان و بامزه نیز هستند و لحظات خوب و شادی را برای مخاطبان خود بوجود می‌آورند.

میا پلیز

میا پلیز

کاوه (k2delta38)

کاوه از جمله معروف ترین و پر درآمدترین استریمرهای ایرانی محسوب می‌شود که بیشتر تایم خود را به پرو پلیر اختصاص می‌دهد. صدای کاوه فوق‌العاده جذاب است و لحظات شادی را برای مخاطبان خود ایجاد می‌کند.

اکثر مخاطبان به خاطر صدایی که دارد او را دوست دارند و علاوه بر این لحظات شادی که در حین بازی فراهم می‌کند، موجب دوچندان شدن جذابیت او شده است. قابل توجه است که کاوه مهارت خیلی خوبی در بازی فورتنایت داشته و برخی اوقات بازی‌های دیگری مانند فازمافوبیا را نیز استریم می‌کند.

سخن پایانی 

این اشخاص برخی از استریمرهای مشهور و پر درآمد ایرانی هستند که هم اکنون به استریم پرداخته‌اند. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با استریمرها و این صنعت بدست آورید، توصیه می‌کنیم با متخصصان مجموعه وانیکس مارکت تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *